2020年1月10日 星期五

故事接寫~小美人魚該不該刺殺王子?


前一陣子在網路上,看到大家在分享北模的作文試題,我個人覺得是很不一樣的作文題目。
美術班的孩子在想像力都異常豐富,所以我也想讓我們班的小朋友也試一試。我先請小朋友閱讀文章,並將自己的想法和理由寫到便利貼之上,而我在黑板畫了一個光譜,讓孩子將自己的決定貼在光譜之上。
班上只有兩個小朋友選擇不刺殺王子,我請他們發表自己的看法。
接著,我導入了五首流行歌曲,請他們試想:如果你是小美人魚,聽了這幾首歌曲後,會不會改變自己的決定呢?我想要他們從歌曲營造出來的意境,再去思考不同的層面。因為課堂緊湊,我歌曲都只有播一段,若對這首歌還有興趣,則可以回家再聽一次。
當天的回家作業就是把歌曲聽完,並想一想:聽完這首歌的小美人魚,應該會做什麼決定?將QRCODE減下浮貼在光譜之上,並寫完80字短文。
我發現不少小朋友在聽完歌曲過後,反而改變了自己的決定,原本讀完文章後而想刺殺王子的女生們,紛紛都改變了決定。以下為學生所寫下的短文:



今天早上,班上同學在50分鐘內,都完成了後續故事接寫。我發現我們班的孩子,只要老師拿出計時器,他們會比較謹慎,而不是拖拖拉拉。




今天最讓我感動的是這個孩子,把我們平時收集的詞語拿出來運用,感動哪!


1 則留言:

  1. In this fashion my colleague Wesley Virgin's report begins with this shocking and controversial VIDEO.

    Wesley was in the army-and shortly after leaving-he discovered hidden, "MIND CONTROL" tactics that the CIA and others used to get anything they want.

    As it turns out, these are the exact same tactics many famous people (notably those who "became famous out of nothing") and top business people used to become rich and famous.

    You probably know how you use only 10% of your brain.

    Really, that's because the majority of your BRAINPOWER is UNTAPPED.

    Maybe that thought has even taken place INSIDE your very own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head around 7 years ago, while riding an unlicensed, beat-up bucket of a car without a license and $3 on his debit card.

    "I'm so fed up with living paycheck to paycheck! When will I finally make it?"

    You've been a part of those those questions, isn't it right?

    Your success story is waiting to happen. You just have to take a leap of faith in YOURSELF.

    UNLOCK YOUR SECRET BRAINPOWER

    回覆刪除